Basis verkoopvaardigheden - e-learningshop.nl

Opleiding basis verkoopvaardigheden - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Basis verkoopvaardigheden
Omschrijving

Verkopen is niet alleen een rationeel proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken. Sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Leerlijn: Basis verkoopvaardigheden gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen, je leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen, je ondervindt hoe om te gaan met bezwaren en hoe je een gesprek succesvol afsluit. Je leert verschillende verkoopgesprekken voeren en waarmee je zo jouw verkooptechnieken kunt aanscherpen.
Doelgroep

De training is gericht op iedereen die een goede basis wil leggen ten aanzien van het voeren van goede en gestructureerde verkoopgesprekken.
Opzet leerlijn

De Leerlijn: Basis verkoopvaardigheden op samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:

Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat

De algemene resultaten zijn:
  • Je leert hoe je een gedegen verkoopgesprek moet voeren
  • Je weet hoe je een klantgericht telefoongesprek moet voeren
  • Je leert hoe jij jouw organisatie, product of dienst via de telefoon kunt ‘presenteren’
  • Je leert hoe je vraag- en luistertechnieken kunt toepassen
  • Je kunt op een correcte wijze communiceren zonder je commerciële doelstelling uit het oog te verliezen
  • Je leert hoe je op een nette wijze bezwaren kunt pareren om de ontvanger te overtuigen
  • Je leert op een authentieke en persoonlijke wijze te presenteren
  • Je leert alle facetten van de onderhandelingsfase
  • Je leert hoe je lastige situaties de baas bent
  • Je leert hoe je een gesprek positief en met concrete actiepunten kunt afsluiten
                 
Programma

  • Communicatiestijlen
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Bepalen verkoopstrategie en doelgroep
  • Telefonische vaardigheden
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Beïnvloedings- en onderhandelingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Persoonlijk actieplan
Totale studiebelasting

912 minuten
Online toegang

12 maanden
van € 1.250,00

voor € 625,00 (excl. BTW)
Toevoegen
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud