Opleiding beursverkoop en netwerken - e-learningshop.nl

Opleiding beursverkoop en netwerken - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Beursverkoop & Netwerken
Omschrijving

Het succes van een beursdeelname of vergelijkbare contactdagen wordt niet alleen bepaald door de aantrekkelijkheid van jouw stand. De juiste voorbereiding en aanpak tijdens dit soort evenementen leiden tot een optimaal resultaat en laten bij jouw doelgroep de beste indruk achter.   

Met de Leerlijn: Beursverkoop & netwerken wordt je bewust gemaakt van de succesfactoren ten aanzien van een deelname aan een beurs of vergelijkbare contactdagen, waardoor het rendement op beurzen sterk zal toenemen, met veel nieuwe leads en orders als resultaat.
Doelgroep

De Leerlijn: Beursverkoop & netwerken is een zeer geschikte training voor iedereen die het maximale rendement wil halen uit zijn deelname aan beurzen en andere contactdagen waar direct persoonlijk contact en netwerken centraal staan.
Opzet leerlijn

De Leerlijn Beursverkoop & Netwerken is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat

De algemene resultaten zijn:
  • Je leert concrete doelstellingen voorafgaand aan een beurs of contactdagen te formuleren
  • Je leert de algehele beurs etiquette
  • Je weet hoe je bezoekers en geïnteresseerden moet aanspreken
  • Je leert aan wie vragen te stellen en hoe je dit effectief kunt doen
  • Je leert hoe je snel een potentiële klant kwalificeert  
  • Je leert wat je op een beurs of contactdagen met bezoekers bespreekt
  • Je leert op basis van de beschikbare tijd prioriteiten te stellen
  • Je leert welke structuur ten grondslag aan een succesvol beursgesprek ligt
  • Hoe je voor een optimale opvolging tijdens en vooral na de beurs zorgt?
Programma

  • Doelgroep en verkoopstrategie bepalen
  • Dresscode en algehele voorbereiding
  • Communicatiestijlen
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Bezoekers aanspreken
  • Kopers en kijkers herkennen
  • Spiegelen aan de ontvanger
  • Omgaan met verschillende typen bezoekers
  • Vergroten van de bezoekersinteresse
  • Klantgerichtheid als attitude en herkennen van koopsignalen
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Beïnvloedingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek
  • Prioriteiten stellen en omgaan met meerdere bezoekers tegelijkertijd
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Opvolging van gemaakte afspraken
  • Persoonlijk actieplan
Totale studiebelasting

570 minuten
Online toegang

12 maanden
van € 750,00

voor € 395,00 (excl. BTW)
Toevoegen
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud