Markt & Marketingmix - e-learningshop.nl

Opleiding Markt & Marketingmix - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Markt & Marketingmix
van € 200,00

voor € 125,00 (excl. BTW)
Toevoegen
Omschrijving

Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen.
Als je wilt weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen dan is deze training een goede keuze.

De training verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketingvraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid. Je leert hoe je een goed marketingplan op een consumentenmarkt of een B2B markt opstelt, en hoe dat plan concreet kan worden uitgevoerd binnen jouw organisatie.

Kortom: je leert hoe het marketingbeleid van je organisatie kan worden aangescherpt en hoe dit beleid concreet moet worden uitgewerkt in een operationeel marketingplan.
Doelgroep

Deze training is bedoeld voor managers, adviseurs en professionals die op praktische wijze inzicht willen krijgen in de strategische elementen van marketing en (mede)verantwoordelijk zijn voor het marketingbeleid van een product, dienst of merk.
Resultaat

  • Je kunt jouw markt doelgericht analyseren
  • Je hebt inzicht in de manier waarop je betekenisvol kunt zijn voor je (toekomstige) klanten
  • Je hebt een waardepropositie geïdentificeerd en geformuleerd voor jouw organisatie
  • Je weet welke vormen van marktbewerking relevant zijn voor jouw organisatie
  • Je past Je actuele kennis over strategische marketing, klantwaarde en klanttevredenheid toe op jouw organisatie
  • Je hebt inzicht in de ervaringen en de belevingen van je klanten en het contact dat jouw organisatie met je klanten heeft
  • Je kunt het marketingproces intern optimaliseren
  • Je bouwt aan een effectieve marketingstrategie die aansluit op jouw organisatiedoelen
Programma

  • Begrippenkader van de marketeer
  • Transitie van marketing
  • Het marketingplanningsproces
  • Aansluiten van marktbehoeften en -wensen op de strategische ambitie
  • Inspelen op diverse klantgroepen en -behoeften: customer insights, customer journey, customer touchpoints
  • In kaart brengen van de klantbehoeften: Value Proposition
  • Canvas Waarde creëren voor de klant en de organisatie: businessdoel, klantwaarde creëren, sleutelproblemen identificeren
  • Regisseren van klantcontact: klantervaring, klantbeleving en klantcontactstrategie
  • Beter inzetten en laten aansluiten van marketingmiddelen
  • Marketing, organisatie en implementatie
  • Schrijven van een strategisch marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
Totale studiebelasting

162 minuten
Online toegang

3 maanden
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud