Opleiding Pre-sales vaardigheden - e-learningshop.nl

Opleiding Pre-sales vaardigheden - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Pre-sales vaardigheden
Omschrijving

Anders dan verwacht is de Leerlijn: Pre-sales vaardigheden niet gericht op activiteiten zoals directe klantbenadering, acquisitie, het uitvragen van de uitvragen van de concrete behoeften van relaties of de voorbereidende werkzaamheden voor accountmanagers.
De Leerlijn: Pre-sales vaardigheden richt zich in het bijzonder op alle activiteiten rondom het doen van gerichte onderzoeken en het opstellen van de beste commerciële strategieën om het hoogste rendement te behalen.
Doelgroep

De Leerlijn: Pre-sales vaardigheden richt zich op ervaren commerciële medewerkers, account- of salesmanagers die vooruitlopend op de commerciële activiteiten onderzoek willen doen naar de beste strategieën en beste aanpak om resultaten te behalen.
Opzet leerlijn

De Leerlijn: Pre-sales vaardigheden is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat

De algemene resultaten zijn:
  • Je leert de volgende afzetmarkt en (in)directe concurrenten in kaart te brengen
  • Je leert het SWOT-model effectief in te zetten
  • Je weet hoe je de achtergronden van een marktonderzoek moet managen
  • Je kunt effectief een marktanalyse opzetten
  • Je kunt je onderzoeksresultaten analyseren
  • Je weet hoe je de onderzoeksresultaten moet rapporteren en presenteren
  • Je weet hoe je op basis van je onderzoeksresultaten aanbevelingen kunt voordragen
  • Je leert hoe je op basis van de verkregen informatie een goed onderbouwd prijsbeleid kunt voeren
  • Je weet hoe je gestructureerd commerciële vervolgacties kunt uitzetten, plannen en beheren
Programma

  • Het belang van de prijs in waardecreatie
  • De prijsformule
  • Waardeperceptie door jouw klant: hoe kom je erachter?
  • Schaduwcalculatie, total cost of ownership, target cost, fair price
  • Het optimale pricingproces: in 7 stappen naar een beheerste en gedragen prijsstrategie en implementatie
  • Prijszettingsmethodes en productline pricing
  • Prijsstrategieën
  • Marketingplan en klantwensen
  • Toepassen van de 4 P’s
  • Marktaandeel en marktgroei berekening
  • Portfolio-analyse en de BCG-matrix
  • Producten en diensten onderzoek
  • Doelstellingen van onderzoeken en verkoopplanning
  • SMART uitwerking van onderzoek en verkoopplanning
  • Verbeteren van commerciële vaardigheden
  • Verbeteren van presentatievaardigheden
  • Afsluittechnieken en maken van actieplannen
                 
 
           
Totale studiebelasting

796 minuten
Online toegang

12 maanden
van € 625,00

voor € 395,00 (excl. BTW)
Toevoegen
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud