Relatiebeheer - e-learningshop.nl

Opleiding relatiebeheer - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Relatiebeheer
Omschrijving

De waarde van je bedrijf wordt bepaald door het aantal klanten dat je hebt. En uiteraard wat je er aan kunt verdienen.  Relatiebeheer is dus een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering. Relatiebeheer gaat veel verder dan je klant een keer uit te nodigen voor een etentje. Relatiebeheer valt en staat met de structurele aandacht die je jouw klanten wilt geven. En uiteraard op de manier die bij je werk en klantengroep past. Tijdens de Leerlijn: Relatiebeheer ontdek je hoe je met relatief weinig inspanning een erg groot effect kan bewerkstelligen.
Doelgroep

De Leerlijn: Relatiebeheer is bij uitstek geschikt voor mensen die hun effectiviteit als verkoper of accountmanager willen vergroten en hun relatie met de klanten willen versterken en uitdiepen.
Opzet leerlijn

De Leerlijn: Relatiebeheer is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat

De algemene resultaten zijn:
  • Je leert wat jouw klanten drijft om zaken met je te doen
  • Je leert direct actie te ondernemen die leiden tot positief resultaat en de gevolgen ervan
  • Je leert jouw relatie met je klant te verstevigen
  • Je kun je je beter inleven in je klanten
  • Je weet hoe je actief kunt informeren naar de wensen en behoeften van de klant
  • Je leert de doelstelling van de klant centraal te stellen
  • Je leert jouw kansen bij je klant te vergroten
  • Je krijgt meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten
Programma

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beïnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren
Totale studiebelasting

522 minuten
Online toegang

12 maanden
van € 500,00

voor € 295,00 (excl. BTW)
Toevoegen
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud