Verkoopgesprekken - e-learningshop.nl

Opleiding verkoopgesprekken - e-learningshop.nl

Ga naar de inhoud
Verkoopgesprekken
Omschrijving

Als commercieel professional leer je invloed te hebben op de besluitvorming van de klant. Je ontwikkelt je vraag-, doorvraag- en luistertechnieken, waardoor je commerciële gesprekstechnieken naar een hoger niveau tilt. Hierdoor ben je in staat om op een professionele, gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren.
Verkopen is echter niet alleen een rationeel proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken. Sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Leerlijn: Verkoopgesprekken gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen, je leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen, je ondervindt hoe om te gaan met bezwaren en hoe je een gesprek succesvol afsluit. Je leert verschillende verkoopgesprekken te voeren waarmee je je verkooptechnieken aanscherpt.
Doelgroep

De training is gericht op iedereen die een goede basis wil leggen ten aanzien van het voeren van goede en gestructureerde verkoopgesprekken, waarbij commercieel succes de voornaamste doelstelling is.
Opzet leerlijn

De Leerlijn: Verkoopgesprekken is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat

De algemene resultaten zijn:
  • Je verbetert je algehele communicatieve verkoopvaardigheden
  • Je vergroot je zelfvertrouwen in gesprekken met nieuwe en bestaande klanten
  • Je verbetert je alertheid en scherpheid in gesprekken met nieuwe en bestaande klanten
  • Je leert in te spelen op- en omgaan met verandering
  • Je leert het managen van verwachtingen
  • Je krijgt controle over de regels en procedures in het verkoopproces
  • Je weet hoe je doelstellingen moet formuleren
  • Je leert hoe je (actie)plannen moet maken
  • Je geeft jouw creativiteit een stimulans en ontwikkelt een authentieke manier van communiceren
Programma

  • Communicatiestijlen
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Bepalen verkoopstrategie en doelgroep
  • Telefonische vaardigheden
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Beïnvloedings- en onderhandelingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Persoonlijk actieplan
Totale studiebelasting

576 minuten
Online toegang

12 maanden
van € 875,00

voor € 495,00 (excl. BTW)
Toevoegen
e-learningshop.nl
SINTENO
Ketelweg 53
3356 LD  Papendrecht
www.sinteno.nl
info@sinteno.nl
+31 73 82 00 322
KvK: 70122016
IBAN: NL39 INGB 0007 9777 62

Terug naar de inhoud